U susret anksioznosti

Anksioznost je iracionalni strah koji nastaje prekomjernim razmišljanjem, vizualiziranjem, zamišljanjem i predviđanjem nepovoljnih situacija za osobu. Anksioznost je ujedno i reakcija organizma na opasnosti iz okoline. Kada organizam osjeti određene predstojeće posljedice, stresne situacije, te strepnja od nečeg nejasnog ili ugrožavajućeg,  on reaguje simptomima koji su karakteristični za anksioznost. Ona se još objašnjava i kao tjeskoba, odnosno osjećaj straha podijeljen na dvije strane: strah i strepnja.

Simptomi mogu biti fizičke i psihičke prirode. Fizičke reakcije su vrlo prepoznatljive, kao naprimjer znojenje, mantanje, ubrzan rad srca, crvenilo u licu, trnjenje udova, težina u grudima, dok su psihički predznaci zbunjenost, nemogućnost koncentracije, izbjegavanje ljudi i obaveza i mnoge druge.

Uzroci zavise od karaktera, temperamenta, odgoja, iskustva, trauma, stresa i doživljaja osobe.  Vrlo je važno znati da je to emocija koju nije moguće otkloniti, već se važno naučiti s njom nositi.

U trenutku kad anksioznost počne da se javlja često, svakodnevno i bez poznatog razloga, onda možemo reći da osoba ima jedan od anksioznih poremećaja. Poremećaj može ustanoviti psiholog, psihijatar i psihoterapeut, pažljivo analizurajući ponašanje osobe, učestalost anksioznosti, reakcije, karakter, njegovu kognitivnu, emocionalnu i ponašajnu komponentu.

Poznati anksiozni poremećaji su generalizirani poremećaj, opsesivno- kompulzivni poremećaj, panični poremećaj sa ili bez agorafobije, agorafobija, specifična fobija, socijalna fobija i posttraumatski stresni poremećaj.

Osobe sa poremećajima treba da redovno posjećuju psihoterapeuta i pridržavaju se uputa kako poremećaj ne bi prerastao u neurozu i stvorio još teži oblik nefunkcionisanja osobe.

Bitno je naglasiti da je anksioznost neizbježna ljudska emocija i reakcija, te da je prva bitna stavka za iznošenje anksioznosti svjesnost, a sljedeća prihvatanje.

Terapija koja je trenutno najpoznatija u borbi protiv anksioznosti je okupaciono-radna terapija, gdje se osobi preporučuje aktivna okupacija i koncentrisanje na nešto što će osobi donijeti pozitivne misli i osjećaje.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *