RECENZIJA: The Hate U Give

Režisirana od strane George-a Tillmana Jr., ova kriminalistička drama je upravo ono što je svijetu trebalo. Glavna junakinja filma, šesnaestogodišnja Starr svjedoči fatalnom ubojstvu njenog najboljeg prijatelja iz djetinjstva. Potaknuta tim događajem čitav Starr-in život se mijenja iz korijena. Ona počinje preispitivati sve svoje blijedopute prijatelje u katoličkoj školi koju pohađa, ali prije svega, ona preispitiva sebe, svoje dvije verzije Starr, kako ih ona naziva. Rastrgana između želje da osvijetli ubojstvo svoga najboljeg prijatelja, svoje prve ljubavi i da zaštiti sebe i svoju porodicu, Starr polako gubi sebe. Naposljetku, ona shvaća bit borbe koju treba voditi, mržnju koju treba premostiti i razumijevanje koje treba imati.

Amandla Stenberg, koja utjelovljuje ulogu Starr Carter je jako dobro snašla u ovoj veoma zahtjevnoj ulozi. Njen lik je u konstantnoj borbi sa samom sobom, sa prijateljima, i na trenutke i sa svojom porodicom. Ipak, porodica za nju predstavlja veliki oslonac i vodič kroz život, a naročito njen otac Maverick koji je otpočetka uči njenim pravima koje ima kao tamnoputa osoba.

Russell Hornsby je u ulozi Mavericka „Mav“ Cartera, brižnog oca koji pokušava svoju djecu izvesti na pravi put i boriti se za svoju zajednicu koja nije na dobrom glasu. KJ Apa glumi Starr-inog dečka Chrisa koji na svaki način pokušava biti uz nju i pružiti joj podršku, no većim dijelom biva odbijan. Važno je istaći da se jako dobro snašao u ovoj manjoj, ali ne i manje važnoj ulozi.

Film ponekada previše pojednostavljuje neke komplicirane životne situacije, ali niti u jednom trenutku ne gubi emociju. Iako na momente imate osjećaj da gledate romantičnu komediju, smatram da baš ti dijelovi jako lijepo prikazuju život jednog tinejdžera i ono kroz što on prolazi. Na samome kraju, Starr nam poručuje da nije do mržnje koju primamo, nego i do mržnje koju dajemo, te da moramo prekinuti taj začarani krug i predstaviti bolji primjer. Ako nastavimo začarani krug sigurno mlađe naraštaje vodimo u propast.

Film se bavi rasizmom, policijskom brutalnošću, dilanjem droge, bandama i svime onime što je i danas aktualno u siromašnim zajednicama Afro-Amerikanaca, ali također nam pokazuje da postoji izlaz, da neće biti lako dostići ga, ali da moramo pokušati.

The Hate U Give je na Rotten Tomatoes dobio ocjenu 8.1/10, a od gledatelja 4/5. Film je dobar, ali nije spektakularan i iz tog razloga mu dajem ocjenu 8/10.