RECENZIJA: Green Book

Green Book, Tony Lip and Dr. Don Shirley

Pri čitanju samog naziva filma pomislili bismo da se radi o nekoj knjizi, što bi moglo dovesti do pojave nezainteresovanosti kod gledaoca. Knjiga se pojavljuje u nekoliko navrata u filmu i predstavlja priručnik za pronalazak hotela koji primaju tamnopute goste u Americi, pogotovo njenom jugu. Naime, za film koji se odvija na cesti, naziv “Green book” nije bez razloga. Film prikazuje neprijateljsko raspoloženje prema tamnoputim ljudima 1962. godine u Americi, gdje segragacija, neprijateljstvo te rasizam igraju veliku ulogu u životu jedne tamnopute osobe.

Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača svjetski poznatog pijanista, Afroamerikanca Dr. Dona Shirleyja. Iako u samome početku filma vidimo da je i sam Tony Lip rasistički nastrojen, kroz putovanje sa Dr. Donom Shirleyjom on polako mijenja svoje mišljenje. Viggo Mortensen utjelovljuje lik Tony Lipa, amerikanca talijanskog porijekla, koji pokušava osigurati pristojan život za svoju suprugu i njihovo dvoje djece. Kada se zatvori klub u kojem je radio, Tony pokušava naći neki posao kojim će svoju obitelj održati na nogama. Kroz svoju potragu on upoznaje Dr. Dona Shirleya koji traži vozača za svoju turneju po južnom dijelu Amerike. Tony nevoljko pristaje na tu ponudu zbog dobre zarade. Na svome putovanju, dva se čovjeka upoznaju i sklapaju iskreno prijateljstvo koje će trajati do kraja njihovih života.

Mahershala Ali utjelovljuje ulogu dr. Dona Shirleya koji posjeduje odličan glazbeni talenat, ali ostatak njegovog života je prazan. Živi u kući ispunjenoj stvarima, ali sam. Emocionalno je siromašan i prazan. Razveo se od supruge zbog svoje glazbene karijere, a sa bratom je u svađi. Sam traži turneju na jugu Amerike gdje je segragacija još više zastupljena i gdje su za njega uslovi znatno lošiji. Mershala Ali je fantastično odradio ulogu doktora koji drži distancu od svijeta, ali ga pokušava promijeniti.

Ovo filmsko ostvarenje je zapravo biografsko, čime još više dobiva na značaju. Važno je spomenuti i da film ima tri nominacije za Oscara, stoga ne sumnjamo da je jedan od najboljih ove godine.

Ostaje nam da vidimo kako će proći na dodjeli nagrada.