RECENZIJA: A Star is Born

A Star is Born, Jack and Ally

Kao prvo, moram navesti da sam mislila da je ovo film o glazbenom putu Lady Gage, a ne random drama/romansa, kako IMDb kaže. Stoga je prilikom gledanja ovog filma kod mene već vladala određena doza razočaranja.

Naime, radi se o bezvremenskoj, ljubavnoj priči, o svijetlim i tamnim stranama slave te borbi protiv demona kakvi su alkoholizam te sumnja u samoga sebe. Jack, svjetski poznata rok zvijezda kojeg utjelovljava Bradley Cooper, odraz je današnjeg glazbenika koji ima sve od novca do odlične glazbe i publike, ali je njegovo emotivno stanje jako loše. Rapidno gubi sluh kao posljedica poroka. Svemir spaja Jacka i Ally (Lady Gaga), srodne duše, glazbene talente. No, Jack nije u njoj vidio samo srodnu dušu, ljubav, djevojku, kasnije i suprugu, vidio je osobu s kojom će prolaziti kroz teške emotivne trenutke koje su ga zadesile. Otac i on su nekada bili tzv. “drinking buddies”, ali takvo što nije dobio od Ally djevojke moćnog glasa koja je bila zaljubljena do ušiju u njega (i on je bio u nju) i koja je samo htjela da on bude sretan. Jack je sam sebi najveći neprijatelj, pa tako i ljudima oko sebe. U trenutku kada Ally ostvaruje svoj najveći uspjeh i kada je trebala najviše zablistati, Jack nije smio biti uz nju. Tada on shvata da je došao konačni kraj, da će njegova Ally uspjeti i da već jest. Prava zvijezda je rođena te je došlo vrijeme da netko drugi preuzme veliku pozornicu. Ta pozornica se zove život. Život vrijedan življenja.

Kao drugo, treba navesti da ovaj film nije original, već da postoje tri verzije ovog filma iz 1937., 1954., i 1976., koje ja nisam pogledala. Ovaj film nije imao moju punu pažnju, ali da je vrhunski moja pažnja ne bi bila usmjerena na nešto drugo. Mada, vrhunski jeste u pogledu soundtracka i na tome polju se očekuje Oscar. Jedan detalj se provlači kroz sve četiri verzije filma, trenutak kada Jack dozove Ally i kaže: „Samo sam te htio još jednom pogledati“. Naravno, zajednički im je i tragičan kraj zbog čega film ne postaje tipična sladunjava romansa. Glazba čini veliki i veoma važan dio ovog filma. Opisana je kao 12 tonova do oktava, može biti uzbudljiva, ali i dosadna, što ovisi o tome kako ju proživljavaš i kako ju emotivno shvaćaš.

Bradley Cooper je također redatelj ovoga filma i odlično koristi close up scene kako bi prikazao emocije, ali i sitne detalje poput dodirivanja Ally-na nosa. Njegova gluma je solidna, puno bolja u drugom dijelu nego u prvom, gdje se osmjehuje više nego što bi trebalo obzirom na stanje i situaciju u kojoj se nalazi. Bilo bi bolje da je koristio poglede u prazno i odsutnost, mada i dalje je gluma sasvim ok. Sa druge strane Lady Gaga, koju nismo imali prilike vidjeti na velikom platnu je briljirala. Naročito što se tiče glazbenog dijela. Njen privatni život bi se mogao pronaći i u ovom filmu, glazbeni uspjeh, Grammy nagrade i plesači. Ovim filmskim ostvarenjem je jasno pokazala da je stvorena za umjetnost bilo to glazbena ili filmska. Sjajno se prilagodila ulozi koju nije jednostavno izvesti i vrlo dobro se snašla u svakoj situaciji. Zanimljivo je bilo gledati kako se s godinama kinematografija mijenja.

Ostaje nam za vidjeti kako će ovaj film proći na samoj dodjeli Osacara, gdje ima nominacije za najbolji film, najbolju glavnu mušku ulogu, glavnu žensku ulogu, za najboljeg sporednog glumca, za najbolji zvuk, za najbolje adaptirani scenariji te za najbolju originalnu pjesmu.