Promjene na tijelu koje dolaze s godinama

U procesu starenja tijelo doživljava određene promjene – vidljive izvana, ali i neke unutrašnje. Mišići su manje fleksibilni, koža gubi elastičnost, tjelesne funkcije se usporavaju…

Prve promjene

Nekoliko je promjena koje doživljavaju žene u procesu starenja, a prva se uočava na koži i kosi. Kosa gubi boju, postaje sijeda, poroznija je, slabija, ali ova promjena jedinstvena je za svaku osobu. Koža postaje tanja i gubi elastičnost pa se prije ili kasnije pojavljuju bore. Mišići lica gube snagu i fleksibilnost pa se obrazi, gornja usna i obrve lagano spuste.

S godinama oči pomalo gube vlažnost, odnosno sposobnost proizvodnje suza. Istovremeno, stjenke uha postaju tanje, a membrane unutrašnjeg uha tvrđe.

Srčani ili moždani udar

Prije ili kasnije svaka žena uđe u menopauzu. Osim simptoma poput iznenadnih napada vrućine, promjena raspoloženja i pada nivoa estrogena, dešavaju se još neke promjene – mišićna masa slabi, usporava se metabolizam i lakše se nakupljaju kilogrami, kosti postaju tanje, kognitivne sposobnosti slabe. Manjak estrogena utječe i na krvne sudove, kardiovaskularni sistem, elastičnost vagine…

Procesom starenja srce postaje manje efikasno u pumpanju krvi. U krvnim sudovima, s druge strane, talože se masti. Kao i drugi dijelovi tijela, krvni sudovi postanu manje elastični. Sve ove promjene zovu se tihi ubica, jer mogu dovesti do srčanog ili moždanog udara.

Nedostatak snage

Mišići drže svaki organ i svaku kost na svom mjestu, a nesposobnost mišića da drži kosti na određenoj poziciji i starenje kostiju uzrokuju neželjene i bolne promjene. S otprilike 35 godina kosti postižu najbolju masu. Nakon toga počinju starjeti. Slabi koordinacija, ali i nestaju snaga i moć da radite stvari koje ste nekada s lakoćom mogli.

I cijeli probavni sistem se usporava, kao i metabolizam. Zapravo, uspori se cijelo tijelo i brže dolazi do umora. Tijelo ne može učinkoviti iskoristiti kalorije kako što je nekad moglo.

Kretanje i vježbanje

Kako biste što zdravije starjeli i odgodili promjene, usvojite nekoliko savjeta.Kardiovaskularne vježbe u kombinaciji s vježbama snage ojačat će mišiće i pomoći vam da održite tjelesnu težinu. Kretanjem ćete ubrzati i metabolizam. Šetajte, jer sa svakih 2.000 koraka sagorijevate 100 kalorija. Hodajte preporučenih 10.000 i izgubit ćete 500 kalorija.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *