Kako bi mogao izgledati bulevar Périphérique u Parizu 2050. godine

Carlo Ratti, talijanski arhitekt, koji je jedan od vodećih svjetskih glasova na području tehnologije u urbanim sredinama, ima plan kako da Pariz i njegove puteve prilagodi autonomnoj, električnoj i bogatoj budućnosti.

Izložba pod nazivom Les Routes du Futur du Grand Paris opisuje kako se glavne ceste francuskog glavnog grada mogu razviti do 2050.

“U 20. stoljeću urbanisti su napravili prostor za veće ceste i više automobila”, kaže Ratti. “Danas možemo iskoristiti inovacije u mobilnosti kako bismo zamislili stvaranje neprimjetnijeg i inkluzivnijeg grada.”

Dva od pet dizajna preuzimaju Pariški bulevar Périphérique, čiji 35 kilometara čine najprometniji dio ceste u Europi.

Jedan koncept, nazvan Habiter Le Lateralité (Living Laterality), zamišlja da se s manje prometa koji se učinkovitije kreće na cesti, većina staza umjesto toga predaje rekonfigurabilnom igralištu.

Ovaj koncept upućuje na modularne pločice za popločavanje Dynamic Street CRA razvijene zajedno s Googleovim laboratorijima Sidewalk prošle godine.

Šesterokutni opločnici su dizajnirani da se lako mogu pokupiti i pomicati u roku od nekoliko minuta, što znači da isti segment ulice može pružiti različite funkcije tijekom dana.

Drugi Périphérique koncept nazvan je Habiter les Dessus (Život iznad) zamišlja zelene stambene zgrade koje se protežu preko obilaznice kao “stambeni mostovi”. CRA ističe da u svom trenutnom stanju, obilaznica oštro dijeli povijesno središte Pariza i njegova vanjska predgrađa ili “banlieues”.

Treći koncept, nazvan La Voie Monde (ulica svijeta), usredotočuje se na masivnu parišku autocestu A6. Predlaže se da se budućim tehnologijama, njegovih 12 traka može smanjiti na samo četiri, s onima koji su se ranije kretali po sredini pretvoreni u staklenike ili fotonaponsko postrojenje koje proizvodi solarnu energiju. Koncepti prikazuju punjenje električnih vozila u ovom repurposed segmentu ceste.

Posljednja dva koncepta odnose se na to kako podaci o mobilnosti u stvarnom vremenu mogu poboljšati javni prijevoz i javne prostore.

Izvor: dezeen.com

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *